سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا (2)

1401/01/04 در ساعت 18:12:01

پاستا یک فست فود خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف می توان آن ها را تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. در این مقاله و مقاله قبل نکات مفیدی در تهیه پاستا به شما آموزش داده ایم.

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا (2)

نکته در مورد طرز تهیه پاستا(2)


برای مطالعه 3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا(1) کلیک کنید.

چطور پنه آلفردو درست کنیم؟

این پاستا یکی از معروف‌ترین پاستاها در کشورمان است و طرف‌داران زیادی دارد و یکی از پرطرفدارترین انواع پاستا هاست. جالب است بدانید که ماکارونی ما ایرانی ها و لازانیا هم یک نوع پاستا محسوب می شوند.
با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پنه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پنه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش برای تهیه یک پنه ایتالیایی  همراه باشید.







قبل از همه این مواد را برای درست کردن سس آلفردو آماده نمایید. سس پاستا آلفردو بسیار خوشمزه است بگونه ای که میتوان گفت بخش قابل توجهی از طعم آن، وابسته به سس آن می باشد.

  • کره :یک چهارم پیمانه

  • خامه :یک پیمانه

  • سیر:یک حبه (خرد شده)

  • پنیر پارمزان رنده شده:یک پیمانه و نیم

  • جعف ری تازه : یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس برای پاستا


سس آلفردو یکی از سس‌های محبوب ایتالیایی است و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که اصیل‌ترین آن‌ها تنها شامل پنیر، سیر، خامه و شیر است.
اما زمانی‌که در دستور تهیه پنه آلفردو، قارچ، مرغ یا سبزیجات معطررا به این سس اضافه کنید، دنیایی از مزه‌های شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد.
ابتدا خامه را با شیر مخلوط کنید تا کمی رقیق شود و سپس در داخل یک تابه گود، کره را با حرارت ملایم ذوب کنید.
زمانی که کره ذوب شد، سیر را داخل تابه ریخته و چند ثانیه تفت دهید.
در این مرحله از تهیه سس آلفردو پنه می‌توانید خامه رقیق شده را به آن اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا خامه کاملاً با سیر مخلوط شود.
باید مخلوط را مکرراً هم بزنید تا خامه نسوزد. پس از 5 دقیقه می‌توانید پنیر را به خامه اضافه کنید،

دقت داشته باشید که پس از اضافه کردن پنیر، باید سس را خیلی سریع هم بزنید. زمانی که پنیر ذوب شد، می‌توانید شعله اجاق را خاموش کرده و در نهایت جعفری را به سس اضافه کنید.


سسی که به این روش تهیه می‌شود، غلیظ است و اگر می‌خواهید سس آلفردو کمی رقیق‌تر باشد می‌توانید به مواد اولیه فوق حدود ½ پیمانه شیر اضافه کنید.



در واقع مقدار شیری که به سس اضافه می‌کنید، تعیین کننده میزان غلظت آن است و در نتیجه هر چه بیشتر باشد، میزان غلظت مواد پنه الفردو کمتر خواهد بود.



سفارش پاستا


مواد لازم برای تهیه پنه

  • پاستا :500 گرم
  • کره :نیم پیمانه
  • سینه مرغ(پخته و تکه تکه شده) :300 گرم
  • جعفری :اندکی برای تزئین
  • نمک و فلفل :به مقدار لازم
  • آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ ورقه شده، 300 گرم


    طرز تهیه پنه

    یک قابلمۀ بزرگ آب را بگذارید به جوش بیاید سپس به آن نمک اضافه کنید.
    ماکارونی را به آن اضافه کرده و مطابق دستورالعمل بسته بندی بپزید تا زمانی که کاملاً نرم شود.


  • وقتی که کاملاً نرم شد آن را آبکش کرده و کمی روغن اضافه کنید. این کار را قبل از شروع پختن مرغ‌ها انجام بدهید.
    در همین حال، مرغ‌ها را به صورت مکعبی یا نواری با ضخامت کم خرد کنید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید.
    قارچ‌ها را نیز در همین مرحله به نازکی خرد کنید. سپس، یک تابۀ بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید.
    ۲ قاشق غذاخوری کره یا روغن مایع اضافه کنید. وقتی کره ذوب شد، حرارت را بیشتر کنید و مرغ را اضافه کنید. تکه‌های مرغ را جا به جا نکنید تا قسمت زیرین آن طلایی رنگ شود. بعد از طلایی شدن مرغ‌ها را وارد کنید تا روی دیگر آن نیز طلایی رنگ شود. حدود، ۵ تا ۶ دقیقه این فرآیند طول می‌کشد. بعد از پختن مرغ‌ها قارچ‌هایی که از قبل خورد کردید را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز سرخ کنید.
    هنگامی که پنه شما پخت، آن را آبکش کنید. تهیۀ سس آلفردو فقط چند دقیقه در همان تابه‌ای که مرغ را پخته‌اید طول می‌کشد.

    طرز تهیه پاستا رژیمی

    برای اینکه پنه شما رژیمی تر باشد بهتر است پنیر پارمزان را از مواد لازم حذف کنید. گوشت مرغ هم یا حذف کنید یا از سینه مرغ که دارای کالری کمتری می باشد استفاده کنید تا پنه  شما در پایان کالری کمتری داشته باشد.


طرز تهیه پاستا



طرز تهیه یک پاستا ساده و سریع:

طرز تهیه این پاستا کاملا متفاوت از سایر پاستاهاست. در این روش 3 لیوان اب را با 2 قاشق خامه و مقداری کره مخلوط می کنیم و هم میزنیم. سپس پاستا ها را در این ترکیب ریخته و هم میزنیم و در ظرف را می گذاریم. حدود 10 تا 15 دقیقه به همین حالت باقی می ماند. می توانید مقداری مرغ ریش ریش و یا ژامبون هم به ترکیب خود اضافه کنید و هم بزنیم. این غذا با این حالت کاملا خوش طعم می باشد. شما می توانید مقداری پنیر پیتزا هم با پاستا اضافه کنید. این یک پاستا خوشمزه است که در کوتاه ترین زمان نیز آماده می شود. نوش جان


پاستا راحت و آسان


چند نکته برای طرز تهیه پاستا

  • هرگز پاستا را در آبی که جوش نیامده است، نریزید.
    این کار باعث می‌شود پاستاها شفته شوند و به هم بچسبند که اصلا خوب نیست.


  • اصلا نباید دو نوع پاستا را با هم بپزید.
    زمان پخت انواع پاستا با توجه به نوع آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. تنها در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که اندازه و شکل آن‌ها با هم یکی باشد. همچنین ترکیب کردن چند فرم مختلف پاستا، ظاهر غذا را کمی عجیب می‌کند.


  • هرگز پنه را بلافاصله بعد از پختن آب‌کش نکنید.
    این کار کاملا غلط است؛ اما متاسفانه بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. این کار را باید زمانی انجام دهید که پنه خنک شده باشد. اگر پاستای داغ را آب‌کش کنید، لایه‌ای از نشاسته روی پاستاها را می‌پوشاند و مانع جذب سس خوشمزه شما می‌شود. همچنین پس از آبکش کردن پنه، روی آن‌ها آب سرد نریزید؛ زیرا نشاسته غذا از بین می‌رود.


  • هر چند سیر تازه عطر بی نظیری به غذای شما میدهد ولی میتوانید به جای سیر تازه از دو قاشق غذا خوری پودر سیر هم استفاده کنید.


  • جای کره هم میتوان روغن زیتون را جایگزین کرد.در نهایت برای تزیین سس آلفردو از ریحان تازه استفاده کنید تا مزه و جلوه غذای شما چند برابر شود. حال می توانید خود را مهمان یک غذای پاستا خوشمزه کنید.


5 افزودنی ساده برای خوشمزه و سالم تر شدن پاستا :

مقداری سبزی اضافه کنید

هرچند کاهش مصرف پاستا برایتان به نظر ایده‌آل نمی‌آید، افزودن سبزیجات به این غذا آن را کاملا متفاوت می‌کند. افزودن اسفناج و پیاز، یا فلفل، یا بادمجان و کدو، یا سبزیجات سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم و ویتامین آ، می‌تواند غذای شما را لذیذتر کند.

مواد پروتئینی اضافه کنید

مثل سبزیجات، برای افزودن مواد پروتئینی به پاستا نیز راه‌های متفاوتی وجود دارد. افزودن گردو به برخی سس‌های پاستا، مثل سس پستو می‌تواند فوایدی داشته باشد. در واقع، دوازده تا چهارده نیمه‌گردو می‌تواند پنج گرم دیگر پروتئین به ناهار یا شامتان اضافه کند.

پاستا با آرد کامل استفاده کنید

اگرچه ممکن است پاستاهایی که با آرد کامل سبوس‌دار درست شوند، همان طعم پاستاهای معمولی را نداشته باشند، ولی برای سلامت کلی بدنتان مفیدند. خاصیت بلندمدت آرد کامل، حفاظت از قلب است. افرادی که روزانه مقدار مناسبی غلات کامل مصرف می‌کنند، تا ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارند.


پاستا


گیاه معطر تازه استفاده کنید

گیاهان معطر- چه در باغچه خودتان کاشته باشید یا از فروشگاه محل خریده باشید- می‌توانند مواد معدنی فراوانی به رژیم غذایی کربوهیدرات اضافه کنند. 

در سال ۲۰۱۸، سارا هاس، متخصص تغذیه، در گفت‌وگو با برنامه «تودی» گفت که یک فنجان جعفری خرد شده «بیش از یک هزار درصد ویتامین کا مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین می‌کند.»

هرچند ممکن است پاستای خودتان را با این مقدار جعفری مخلوط نکنید، اما افزودن چند قاشق جعفری به غذا آغاز خوبی است، و ضمنا طعم پاستا را هم بهتر می‌کند.


همراه پاستا می‌توانید از انواع غذاهای جانبی یا سالاد‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال:

  1. سالاد سزار: یک سالاد سزار که شامل کاهو، پنیر پارمزان، سس سزار و خرده نان خشک شده است، می‌تواند همراه مناسبی برای پاستا باشد.


سالاد سزار


2. سبزیجات تازه: سبزیجات تازه مانند خیار، گوجه فرنگی و کاهو نیز می‌توانند همراه خوبی برای پاستا باشند.

3. نان خامه‌ای: نان خامه‌ای یا نان سیر خوشمزه‌ای که با روغن زیتون و سیر تهیه شده است، می‌تواند همراه خوبی برای پاستا باشد.

4. سس‌های مختلف: سس‌های مختلف مانند سس پستو، سس قرمز یا سس آلفردو نیز می‌توانند به عنوان همراه برای پاستا استفاده شوند.

این موارد می‌توانند به عنوان همراه مناسب برای پاستا شما باشند و تنوع و لذت وعده غذایی شما را افزایش دهند.


نکات تکمیلی راجب پاستا:

 برای سس‌های غلیظ، از پاستای کوتاه و توخالی مانند پنه یا روتینی استفاده کنید. برای سس‌های رقیق‌تر، از پاستای بلند مانند اسپاگتی یا فتوچینی استفاده کنید.

از قابلمه‌ای بزرگ با آب فراوان استفاده کنید. به ازای هر 450 گرم پاستا، 4 لیتر آب و 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.

 به آب پاستا روغن اضافه نکنید، زیرا مانع چسبیدن سس به پاستا می‌شود.

برای پخت پاستا در فر، پاستا را در ظرفی مناسب فر بریزید، سس را به آن اضافه کنید و روی آن را با پنیر پارمسان رنده شده بپوشانید. سپس ظرف را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.


در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم که پاستا چیست؟طرز تهیه انواع پاستا و روش هایی برای خوشمزه تر شدن آن و هم چنین طرز تهیه سس پاستا را آموزش دهیم.  لازم است بدانید این غذای خوشمزه ریشه ایتالیایی دارد و خوشمزه بودن آن و البته تنوع آن برای پختن انواع پاستا سبب شده به خارج از ایتالیا برود. بگونه ای که در فست فود ها و کافه های امروزی پاستا یکی از پرسفارش ترین غذاها می باشد.

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

طرز تهیه ساندویچ سرد

1401/01/31 در ساعت 12:13:03

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز به یک غذایی دارید که هم سریع آماده شود و هم خوشمزه باشد. ساندویچ های سرد یک گزینه خیلی خوب برای رفع نیاز شما هستند.در این مقاله چند ساندویچ سرد را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ سرد

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

تاریخچه فست فود در ایران

1401/01/16 در ساعت 15:17:03

فست فود هم مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی که دستخوش تغییرات زیادی شده اند، تغییرات زیادی را دیده و اتفاقات بسیاری در زمینه سبک غذایی، ذائقه، اشتغال و... برای مردم مناطق مختلف ایجاد کرده است.

تاریخچه فست فود در ایران
نظر جدید
0%

سبد خرید